T.C. İÇ ANADOLU BELEDİYELER BİRLİĞİ ANKARA
T.C.İÇ ANADOLU BELEDİYELER BİRLİĞİ 2016 YILI FAALİYET RAPORU
5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 56. maddesi uyarınca hazırlanan 2016 yılı Faaliyet Raporumuz ile, gerek 5355 sayılı Mahalli İdare Birlikleri Kanun ve Tüzüğümüzde yer alan görevlerimize ilişkin bilgiler kamuoyu ile paylaşılmaktadır.
Üye belediyelerimizin sesi olma yolunda üstlendiğimiz rol, görevlerimiz, 2016 yılında yaptığımız faaliyetler ve yürüttüğümüz çalışmalara ilişkin tüm veriler bu raporda bir araya toplanmıştır.
Çalışma dönemimizde; birliğimiz görevleri arasında üye belediyelerimizin çıkarlarını korumak, gelişmelerine yardımcı olmak, bütçemiz olanakları doğrultusunda talep ettikleri kültürel etkinliklerine, yol ve altyapı hizmetlerinde, park ve bahçe düzenlemelerinde vb., proje ve teknik konularda destek sağlamak, seçilmiş yöneticileri ile personeline yönelik eğitimler vermek, ulusal ve uluslar arası düzeyde belediyeler arasında işbirliği yapılarak bilgi paylaşımına teşvik etmek, yurtiçi ve yurtdışı teknik inceleme gezileri düzenlemek ve bu gezilerde birlik üyesi olan belediyelerimize sağlanabilecek hizmetler noktasında çalışmaları için ortam hazırlamak yer almaktadır.
T.C. İç Anadolu Belediyeler Birliği olarak, idarelerimizin bu uğraşılarının desteklenmesine yönelik; kurumsal kapasite gelişimi, insan kaynaklarının güçlendirilmesi, değişime yönelik gelişim projeksiyonları oluşturulması, demokratik yerel yönetim ilkelerinin yaygınlaştırılması, bilgi ve deneyim paylaşımı alanlarında değerler üretiyoruz.
Bu kapsamda gerçekleştirilen 2016 yılı faaliyetlerimizin özeti, birliğimizin amaç ve hedefleri, bütçe ve mali bilgileri ile kurumsal kapasitemize ilişkin bilgiler de bu raporda sunulmuştur.
Faaliyet raporu incelendiğinde de anlaşılacağı üzere T.C. İç Anadolu Belediyeler Birliği olarak, her geçen gün daha donanımlı ve daha etkin, demokrasiye katkı veren, yerel yönetimler idealiyle 2016 yılında önemli çalışmalara birlikte imza attık ve önemli mesafeler kat ettik.
Söz konusu çalışmalarımızda destek vererek işbirliklerini esirgemeyen Türkiye Belediyeler Birliği’ne ve Üye Belediyelerimize teşekkür ederim.
Şeffaflık ve hesap verebilirlik ilkesi doğrultusunda hazırladığımız 2016 mali yılına ait Faaliyet Raporumuzu kamuoyuna sunarken;
Birlikte belediyecilik anlayışı ile aynı çatı altında buluşarak bir aile olduğumuz değerli Başkanlarımız, meclis üyelerimiz ve encümen üyelerimiz başta olmak üzere bu raporda konu edilen hizmetlerin ve görevlerin yerine getirilmesinden sorumlu birliğimiz müdürü ve personelini özverili ve başarılı çalışmalarından dolayı kutluyor, teşekkür ediyorum.
Fethi YAŞAR T.C. İç Anadolu Belediyeler Birliği ve Yenimahalle Belediye Başkanı
İÇİNDEKİLER
I- GENEL BİLGİLER A- Görev ve Hedeflerimiz B- Yetki ve Sorumluluklarımız C- İdareye İlişkin Bilgiler 1- Fiziksel Yapı 2- Örgüt Yapısı 3- Bilgi ve Teknolojik Kaynaklar 4- İnsan Kaynakları 5- Sunulan Hizmetler 6- Yönetim ve İç Kontrol Sistemi II- AMAÇ ve HEDEFLER A- İdarenin Amaç ve Hedefleri B- Temel Politikalar ve Öncelikler III- FAALİYETLERE İLİŞKİN BİLGİ VE DEĞERLENDİRMELER A- Mali Bilgiler 1- Bütçe Uygulama Sonuçları 2- Temel Mali Tablolara İlişkin Açıklamalar 3- Mali Denetim Sonuçları B- Performans Bilgileri Faaliyet ve Proje Bilgileri IV- KURUMSAL KABİLİYET ve KAPASİTENİN DEĞERLENDİRİLMESİ A- Üstünlükler B- Zayıflıklar C- Değerlendirme V- ÖNERİ VE TEDBİRLER VI- İLGİLİ KANUNLAR ÜST YÖNETİCİNİN İÇ KONTROL GÜVENCE BEYANI MALİ HİZMETLER BİRİM YÖNETİCİSİNİN BEYANI
I- GENEL BİLGİLER
T.C. İç Anadolu Belediyeler Birliği İçişleri Bakanlığının 15.01.1991 tarih ve 15052 sayılı yazısı üzerine Bakanlar Kurulunun 25.01.1991 tarih ve 91/1427 sayılı kararı ile kararlaştırılmış ve 16.02.1991 tarih ve 20788 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girmesi üzerine Kurumumuz Kamu niteliğini kazanarak Merkezi Ankara’da olmak üzere faaliyetlerine başlamıştır. A- Görev ve HedeflerimizGörevimiz : 5355 Sayılı Mahalli İdare Birlikleri Yasası ve Birlik Tüzüğü ile belirlenmiş yasal çerçeve içerisinde birlik başkanı, birlik meclisi ve birlik encümenince alınan kararları zamanında ve eksiksiz olarak yerine getirmek, birlik hizmetlerinin üye belediyelere etkin ve adaletli şekilde ulaştırılmasını sağlamak, bu yolla üye belediyelerimizin başarılarına katkıda bulunmaktır. Hedefimiz : Birlik üyesi belediyelerimizin zaten dar olan kaynakları ile oluşan maddi ve beşeri kaynaklarımızı en iyi şekilde kullanarak üye belediyelerimize en üst düzeyde hizmeti israftan sakınarak ve adaletli şekilde sunmaktır. B-Yetki ve SorumluluklarımızT.C. İç Anadolu Belediyeler Birliği, Bakanlar Kurulu’nun 25.01.1991 tarihli ve 9171427 sayılı kararı ile kurulmuş, Bakanlar Kurulu Kararı 16.02.1991 tarihli ve 20788 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanmıştır. 1580 sayılı yasaya göre hazırlanmış bulunan İç Anadolu Belediyeler Birliği Tüzüğü, 5355 sayılı Mahalli İdare Birlikleri Kanunu’nun geçici 1. maddesi uyarınca 13.10.2016 tarihinde yapılan 53. Olağan Birlik Meclisi Toplantısında değiştirilmiş ve İçişleri Bakanlığının 20.03.2017 tarihli Olur’ları ile yürürlüğe girmiştir. Birliğimizin hak ve yetkileri, 5355 Sayılı Mahalli İdare Birlikleri Kanununun “Birliğin hak ve yetkileri” başlıklı 6. maddesinde ve Tüzüğümüzün “Birliğin amacı ve üyelerce Birliğe devredilen görev ve hizmetler” başlıklı 5. maddesinde düzenlenmiştir. Birliğimizin yetki alanı, birliğimize üye olan belediyelerin yetki alanıyla sınırlıdır.
Birliğimize üye belediyelerin listesi aşağıda sunulmuştur.
Üye belediyelerin nüfuslarına göre dağılımı aşağıda gösterilmiştir.
C- İdareye İlişkin Bilgiler1-Fiziksel Yapıİç Anadolu Belediyeler Birliği Turgut Reis Caddesi 39/1 Çankaya/ANKARA adresindeki kendi mülkiyeti olan gayrimenkulde faaliyetlerini sürdürmektedir. Birliğimiz mülkiyetinde bulunan gayrimenkuller aşağıdaki gibidir. Hizmet Binası
2- Örgüt Yapısı
Birlik Meclisi; Birliğin en üst karar organı olan Birlik Meclisi toplam 174 üyeden oluşmaktadır. Birlik Meclisinin kuruluşu, görev ve yetkileri Tüzüğümüzün 7, 8, 9, 10, 11, 12 ve 13. maddelerinde düzenlenmiş bulunmaktadır. Meclis Başkanlık Divanı;
Başkan Fethi YAŞAR
1.Başkan Vekili Ömer Faruk EROĞLU 2. Başkan Vekili Hamdi ERDAL (Sarız Belediye Başkanı) (Boğazlıyan Belediye Başkanı)
Katip Üye Arif ÇAYIR Katip Üye Turhan BULUT Katip Üye Metin AKGÜMÜŞ (Ilgaz Belediye Başkanı) (Mengen Belediye Başkanı) (Yıldıztepe Belediye Başkanı)
Plan Bütçe Komisyonu;
Turan KOÇ Mustafa AYDIN Hayati Akbulut (Uzunlu Belediye Başkanı) (Kandilli Belediye Başkanı) (Deliilyas Belediye Başkanı)
İshak GÜNDOĞAN Nevzat GÖKSU (Mahmudiye Belediye Başkanı) (Sızır Belediye Başkanı)
Birlik Encümeni;
Başkan Fethi YAŞAR
Üye Kazım KURT Üye Cihan YÜKSEL Üye Orhan ATEŞ Üye İsmail TAYLAN (Odunpazarı Belediye Başkanı) (Taşpınar Belediye Başkanı) (Oğuzlar Belediye Başkanı) (Dazkırı Belediye Başkanı)
Birlik Encümeninin kuruluşu, görev ve yetkileri Tüzüğümüzün 14, 15 ve 16. maddelerinde düzenlenmiş bulunmaktadır. Birlik Başkanı; Birliğimizin Başkanlığı 30.05.2014 tarihinden itibaren Yenimahalle Belediye Başkanı Fethi YAŞAR tarafındanüstlenilmiş durumdadır. Birlik Başkanının görev ve yetkileri Tüzüğümüzün 17 ve 18. maddelerinde düzenlenmiştir. Birlik Teşkilatı; Birliğimiz, toplam 7 personelle hizmet vermektedir. Birlik teşkilatına ilişkin hususlar Tüzüğümüzün 19, 20 ve 21. maddelerinde düzenlenmiş bulunmaktadır.
3- Bilgi ve Teknolojik KaynaklarBirliğimiz çalışanları günümüz teknolojisine uygun Bilgisayar ve yazıcılar kullanmaktadırlar. Müdürlük hizmetlerinde güvenlik sistemi(kamera- alarm-kayıt cihazı- monitör),personel izleme sistemi, 8 adet bilgisayar( 2 adedi taşınabilir), 5 adet yazıcı, 2 adet fotokopi makinesi, 1 adet faks, 2 adet tarayıcı, 1 adet cep telefonu ve 1 adet kart basım makinesi kullanılmaktadır Birlik web sayfamız düzenli olarak güncellenmektedir. Çalışan tüm personele e-posta adresi verilmiş olup, birlik faaliyetlerine yönelik olarak kullanılmak üzere internet bağlantısı mevcuttur.
4-İnsan KaynaklarıBirliğimizde 657 sayılı yasaya tabi 5 personel, 4857 sayılı yasaya tabi 3 işçi personel görev yapmakta olup toplam çalışan sayımız 8’dir. Çalışanlarımızın, öğrenim durumlarına, cinsiyetlerine ve yaş durumlarına göre dağılımları aşağıdaki gibidir.
22.02.2007 tarih ve 26442 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanmış bulunan “Belediye ve Bağlı Kuruluşları İle Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik” ekinde yer alan F Grubundaki Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro Cetvelindeki değişikliğe ilişkin yönetmelik İçişleri Bakanlığı, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığınca(Devlet Personel Başkanlığı) hazırlanarak 27.11.2011 tarih ve 28125 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.29. Mart 2014 Yerel Seçimler sonrası Genel Sekreterlikten 65 Belediyenin kanun gereği kapatılması neticesinde Birliğimiz Müdürlük Statüsüne geçmiştir. Yönetmelik ekindeki F Grubunda yer alan cetvelde gösterilen F1 tablosundan F2 tablosuna geçildikten sonra değişikliğe ilişkin Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Kadro Cetvelleri Birlik Meclisi’nin 23.10.2014 tarih ve 2014/10 sayılı kararı ile kabul edilmiştir. Birliğe tahsis edilen mevcut dolu-boş kadro durumu aşağıdaki tabloda gösterilmiştir.
5- Sunulan Hizmetler5355 sayılı yasa ve Birliliğimiz Tüzüğü ile belirlenmiş olan amaç ve hedeflerimiz doğrultusunda 2 meclis ve 12 encümen toplantısı sonucunda alınan kararlar gereği üye belediyelerimize sunmakta olduğumuz hizmetleri;· Teknik Hizmetler· Eğitim Hizmetleri· Kültür Hizmetleri· Diğer HizmetlerOlmak üzere dört ana başlık altında değerlendirmek mümkündür.
6-Yönetim ve İç Kontrol SistemiT.C. İç Anadolu Belediyeler Birliğinin Yönetim ve İç Kontrol sistemi, 5355 sayılı “Mahalli İdare Birlikleri Kanunu” ve bu kanuna uygun olarak çıkarılmış bulunan “İç Anadolu Belediyeler Birliği Tüzüğü”ne uygun olarak yürütülmektedir. Anılan mevzuata göre; Birlik Başkanı; Birlik idaresinin başı ve tüzel kişiliğinin temsilcisidir. Birlik Meclisi; Birliğin karar organıdır ve birlik üyesi mahallî idarelerin meclislerinin kendi üyeleri veya belediye meclis üyeliğine seçilmeyi haiz kişiler arasından, birlik tüzüğünde belirlenen sayıda ve gizli oyla seçecekleri üyelerden oluşur. Birlik Encümeni; Birlik başkanı ile sayısı yediyi geçmemek üzere birlik tüzüğünde gösterilecek sayıda meclis üyesinden oluşur. Ülke düzeyinde kurulan birliklerde bu sayı iki kat olarak uygulanır. Bu üyeler, birlik meclisince, dönem başı toplantısında kendi üyeleri arasından gizli oyla bir yıllığına görev yapmak üzere seçilir. Birlik başkanı, encümeninin de başkanıdır. Birlik encümeni birlik tüzüğünde belirtilen sürelerle toplanır. Bu süre bir ayı aşamaz. Herhangi bir sebeple yıl içinde seçilen birlik encümeni, dönem başına kadar görev yapar. Birlik meclisi üyeliği sona erenlerin birlik encümeni üyeliği de sona erer. Üye sayısı dört veya daha fazla olan mahallî idare birliklerinde, encümen üyelerinin ayrı ayrı mahallî idarelerin meclis üyeleri arasından seçilmesi zorunludur. (5355 Madde 12) Birlik encümeninin toplantıları, kararları ile çalışma esas ve usulleri hakkında bu Kanunda hüküm bulunmayan hallerde, Belediye Kanununun belediye encümenine ilişkin hükümleri uygulanır. Birlik Teşkilatı; Birliğe ait hizmetlerin, başkan adına onun direktifi ve sorumluluğu altında yürütülmesini sağlar. Birliklerde, teşkilât ve personel istihdamı konularında bu Kanunda hüküm bulunmayan hallerde Belediye Kanunu ile Belediye Kanununa aykırı olmamak kaydıyla birlik tüzüğü hükümleri uygulanır. (5355 Madde 22) Mahallî idare birliklerinin denetimi İçişleri Bakanlığı’nca yapılır. Valiler ve kaymakamlar gerekli gördüklerinde ülke düzeyinde kurulan birlikler dışındaki birlikleri denetleyebilirler. Mahallî idare birliklerinin, İçişler Bakanlığı, valiler veya kaymakamlarca malî denetimi sonucunda tespit edilen kamu zararı üzerine yapılan kişi borcu teklifleri, birlik meclisinde görüşülerek karara bağlanır. Bu kararın örneği, birlik merkezinin bulunduğu yerin valiliğine, ülke düzeyinde kurulan birlikler ile başkanı vali veya vali yardımcısı olan birliklerde ise İçişleri Bakanlığına gönderilir. Karara karşı, ülke düzeyinde kurulan birlikler ile başkanı vali veya vali yardımcısı olan birliklerde İçişleri Bakanlığı, diğerlerinde ise valiler veya hakkında kişi borcu çıkarılanlar on gün içinde idarî yargıya başvurabilirler. İdarî yargı kararı doğrultusunda işlem sonuçlandırılır. Birliğin harcama yetkilisi birlik başkanıdır. Başkan bu yetkisini birlik müdürüne (genel sekreter) devredebilir. İç Anadolu Belediyeler birliğinde mali hizmetler birlik müdürlüğü ve saymanlık vasıtasıyla gerçekleştirilmektedir. Harcama öncesi kontrol ve ön mali kontrol de bu birimlerce yapılmaktadır. II-AMAÇ VE HEDEFLERA- İdarenin Amaç ve Hedefleri
B- Temel Politikalar ve ÖnceliklerTemel politika ve önceliklerimizi şöyle sıralayabiliriz.
lll- FAALİYETLERE İLİŞKİN BİLGİ VE DEĞERLENDİRMELER
A- Mali BilgilerBirliğimizin 2016 yılına ilişkin mali bilgileri aşağıdaki gibidir. 1.Bütçe Uygulama Sonuçları
GELİR Birliğimizin 2016 yılı gelir bütçesi 2.177.250,00 TL olarak hazırlanmıştır. 2016 yılı içerisinde; 2.203.779,18 TL gerçekleşmiştir. 2016 yılı gelir gerçekleşmesi, yaklaşık % 101 ‘dir. Birliğimizin 2016 yılı Ekonomik Sınıflandırma düzeyinde gelir kalemlerindeki faaliyet sonuçları aşağıdaki gibidir. 2016 YILI GELİR CETVELİ (01.01.2016 - 31.12.2016 tarihleri arası) Kurum Adı: İç Anadolu Belediyeler Birliği Alınan Bağış ve Yardımlar 203.950,00 TL. Kişi ve Kurumlardan Alınan Paylar(Katılım Payı) 1.878.051,55 TL. Faiz Gelirleri 121.777,63 TL.
TOPLAM 2.203.779,18 TL
Olmak üzere toplam 2.203.779,18 TL gerçekleşmiştir.
GİDER 2016 yılı için 2.177.250,00 TL gider bütçesi hazırlanmıştır. 2016 yılı içerisinde; 1.964.991,97 TL gerçekleşmiştir. 2016 yılı gider gerçekleşmesi, yaklaşık % 90 ‘dır Birliğimizin 2016 yılı Ekonomik Sınıflandırma düzeyinde gider kalemlerindeki faaliyet sonuçları aşağıdaki gibidir. 2016 YILI HARCAMA CETVELİ (01.01.2016 - 31.12.2016 tarihleri arası) Kurum Adı: İç Anadolu Belediyeler Birliği Personel Giderleri 482.490,81 TL. Sos. Güv. Dev. Primi Giderleri 93.356,23 TL. Mal ve Hizmet Alımı Giderleri 929.025,39 TL. Cari Transferle(Üye Belediye Yardımları) 460.119,54 TL.
TOPLAM 1.964.991,97 TL
Olmak üzere toplam 1.964.991,97 TL. gerçekleşmiştir.
2- Mali Denetim Sonuçları
Birliğimiz mali işlemleri Sayıştay tarafından denetlenmektedir. Birliğimiz, 18.02.2010 – 05.12.2012 tarihleri arası genel iş ve yürütümüne ilişkin İçişleri Bakanlığı Mülkiye Müfettişleri tarafından 29.11.2012 – 05.12.2012 tarihlerinde denetlenmiştir. Denetim sonuçları Birliğimiz faaliyetlerinin yürürlükte olan Kanun ve Mevzuata uygun şekilde sürdürüldüğünü teyit eder niteliktedir.
B- Performans Bilgileri
Faaliyet ve Proje BilgileriÜye Belediyelerimizin yaşadığı yasal, idari ve mali sıkıntılar, bu sıkıntıların giderilmesine katkı sağlama yönünde birliğimizden beklentilerin yüksek olmasına neden olmaktadır. Bugüne kadar yapılan çalışmalar ve sunulan hizmetler, kendimize koyduğumuz hedefler ve önceki dönemler faaliyetleri ölçü alındığında başarılı olduğumuzu göstermektedir. Bunlarla birlikte, bütçe değerlendirme sonuçları da önceki yıllar ölçü alındığında bütçe gerçekleştirme oranları artmıştır. Meclisimizin onayı ile koymuş olduğumuz hedeflere ulaşma yönünde Birliğimizin 2015 yılında başarılı bir dönem geçirdiğini söyleyebiliriz. Gerek eğitim hizmetleri, gerekse sosyal ve toplumsal dayanışmayı sağlayan organizasyonlara katkı sağlama ve teknik destek yönünde yeterli birikim ve deneyimimizin olduğunu söyleyebiliriz. 5355 sayılı yasa ve Birliğimiz Tüzüğü ile belirlenmiş olan amaç ve hedeflerimiz doğrultusunda 2 meclis ve 12 encümen toplantısı sonucunda alınan kararlar gereği üye belediyelerimize sunmuş olduğumuz faaliyet ve proje destekleri;
a- Teknik Hizmetlerb- Eğitim Hizmetleric- Kültür Hizmetlerid- Diğer Hizmetler
Olmak üzere dört ana başlık altında değerlendirilmiştir.
a- Teknik Hizmetler
1. İş Makinesi Desteği Müdürlüğümüzün kullanımında bulunan mal varlıkları aşağıdaki gibidir. Motorlu Taşıt Araçları
İş Makineleri Ve Diğer Teknik Donanım
Birlik Ana Tüzüğünün 5. maddesinin 14. bendi gereği Birliğimiz mülkiyetinde olan kamyon, İş makineleri ve diğer teknik donanım, üye belediyelerimizin ihtiyaç ve talepleri Birlik Encümenince değerlendirilerek kullanılmak üzere üye belediyelerimize tahsis edilmektedir. Ancak; Birliğin iş makinesi ve araç parkı üye belediyelerden gelen talepleri değerlendirebilecek sayıda ve nitelikte değildir. Bu doğrultuda Birlik Ana Tüzüğünün 5. maddesinin 14. bendi gereği Üye Belediyelerden yazı ile gelen talepler doğrultusunda iş makinesi kiralama, kullanmakta oldukları iş makinelerinin bakım onarım giderleri ve yeni araç alma konusunda maddi ve teknik destek sağlanmıştır. 2016 yılı içerisinde Birlik Encümen toplantılarında görüşülerek oy birliği ile alınan kararlar neticesinde, aşağıdaki tabloda gösterilmiş olan üye belediyelere katkı sağlanmıştır.
Bununla birlikte; 3. Hava İkmal Bakım Komutanlığı ile yapılan protokol kapsamında aşağıda tabloda belirtilen üye belediyelere iş makinesi ve araç parçaları hibe edilmiştir.
2. Proje Desteği Birlik Ana Tüzüğünün 5. maddesinin 15. bendi gereği Üye Belediyelerden yazı ile gelen projelere destek talepleri, Birlik Encümen toplantılarında görüşülerek oy birliği ile alınan kararlar neticesinde, aşağıdaki tabloda gösterilmiş olan üye belediyelere katkı sağlanmıştır.
b- Eğitim Hizmetleri
15.08.2010 tarihinde Türkiye Belediyeler Birliği ile Birliğimiz arasında yapılan protokole istinaden Türkiye Belediyeler Birliği ve T.C. İç Anadolu Belediyeler Birliği işbirliğinde;
- Antalya’da, 27-30 Nisan 2016 tarihleri arasında belediye başkanları ve meclis üyelerine yönelik; Mevzuatı Bilgilendirme Semineri düzenlenmiştir.
- 23-27 Şubat 2016 tarihleri arasında belediye başkanlarına yönelik; İspanya’ya Teknik İnceleme ve Araştırma Gezisi düzenlenmiştir.
- Marmaris’te, 12-16 Ekim 2016 tarihleri arasında belediye başkanları ve meclis üyelerine yönelik; Mevzuatı Bilgilendirme Semineri düzenlenmiştir.
Ayrıca Birlik olarak;
- 11-12 Şubat 2016 tarihlerinde Eskişehir ilindeki üye belediyelerimizin Zabıta Müdürlüğü personeline yönelik “5326 sayılı Kabahatler Kanunu” konusunda ve Mali Hizmetler Müdürlüğü personeline yönelik “İhale Mevzuatı” konusunda eğitim verilmiştir.
- 6-10 Nisan 2016 tarihleri arasında belediye başkanlarına yönelik; Çek Cumhuriyeti ve Prag’a Teknik İnceleme ve Araştırma Gezisi düzenlenmiştir.
- 28 Eylül- 2 Ekim 2016 tarihleri arasında Romanya Türkiye Sanayi ve Ticaret Odası işbirliğinde belediye başkanlarına yönelik; Bükreş’e Teknik İnceleme ve Araştırma Gezisi düzenlenmiştir.
- 16-18 Kasım 2016 tarihlerinde Birliğimiz üyesi Belediyelerin Zabıta Müdürleri ve Mali Hizmetler Müdürlerine yönelik “2559 ve Kabahatler Kanunu” ve “İhale Mevzuatı” konuları ile ilgili bir günlük eğitim verilmiştir.
- Ekim ve Kasım aylarında Birliğimiz üyesi Yenimahalle Belediyesi ile birlikte 6 grup halinde “KOSGEB Girişimcilik Eğitimleri” verilmiştir.
c- Kültür HizmetleriBirlik Ana Tüzüğünün 5. maddesinin 7. bendi gereği, Üye Belediyelerden yazı ile gelen sosyal ve kültürel etkinlik talepleri, Birlik Encümen toplantılarında görüşülerek oy birliği ile alınan kararlar neticesinde aşağıdaki tabloda gösterilmiş olan üye belediyelere katkı sağlanmıştır.
d- Diğer Hizmetler- Birlik Encümeninin 27.04.2016 tarih ve 2016/4 sayılı ve 19.09.2016 tarih ve 2016/9 sayılı kararları doğrultusunda; toplam 10.000 adet İABB logolu şapka yaptırılarak, Birliğimizin ve Birliğimiz üyesi belediyelerin faaliyetlerinde dağıtılmıştır. - Birlik Encümeninin 16.06.2016 tarih ve 2016/6 sayılı kararı doğrultusunda; Birliğimiz hizmetinde kullanılmak üzere 1 adet baskı makinesi alınarak, Birliğimiz üyesi Belediyelerin Başkan, Meclis Üyeleri ve personeline kimlik kartı basımı yapılarak Belediyelere gönderilmiştir. - Birlik Encümeninin 25.10.2016 tarih ve 2016/10 sayılı kararı doğrultusunda; 2017 yılına ait 6000 adet Atatürk Takvimi ve 1000 adet Ajanda yaptırılarak, Birliğimiz üyesi belediyelere dağıtılmıştır. - Mevzuatı Bilgilendiren ve teknik konular ile ilgili kitapların alımı yapılarak üye belediyelere dağıtılmıştır. - Birlik olarak, 15-16 Mart 2016 tarihlerinde Türkiye Belediyeler Birliği ile Akdeniz Belediyeler Birliği işbirliğinde Antalya’da gerçekleştirilecek olan “6. Antalya Uluslararası Şehircilik ve Teknolojileri Fuarı Yerel Yönetimler Sempozyumu” na katıldık.
IV- KURUMSAL KABİLİYET ve KAPASİTENİN DEĞERLENDİRİLMESİA-Üstünlükler
B-Zayıflıklar
C-Değerlendirme
Üye Belediyelerimizin hizmet beklentilerinin yüksekliği ve çokluğu karşısında, kıt kaynaklarımız sorun yaratmaktadır. Buna karşın, bugüne kadar yapılan çalışmalar ve sunulan hizmetler hedeflerimizi önemli ölçüde yakaladığımızı göstermektedir. Birliğimizin 2016 yılında başarılı bir dönem geçirdiğini söyleyebiliriz. Gerek eğitim hizmetleri, gerekse sosyal ve toplumsal dayanışma ve organizasyonlar bakımından yeterli bir birikim ve deneyimimizin olduğunu buna karşın araç-gereç ve teknik donanım bakımından eksikliklerimiz olduğunu söyleyebiliriz. Birlik hizmetlerinin ve üye belediyelerimiz hizmetlerinin daha hızlı ve güvenilir şekilde yürütülebilmesi amacıyla var olan teknolojik kapasitemiz çeşitli yazılım programlarıyla daha da artırılacak, güvenli ve düşük maliyetle hizmete sunulacaktır. V- ÖNERİ ve TEDBİRLER
Her zaman olduğu gibi, kaynak tasarrufu sağlamak için gerekli çalışmalar yapılacaktır. Üye belediyeler arası eşgüdüm sağlanarak, araç gereç yönünden zayıf olan belediyeler desteklenecek, verimli çalışmayı teşvik edici ortam oluşturulacaktır. Birliğin teknolojik donanım açığı giderilecektir. Web tabanlı yazılımlara geçilip, e- birlik çalışmaları geliştirilip etkinleştirilecektir. Eğitim, sağlık, spor ve sosyal altyapıya yönelik çalışmalara, daha da ağırlık verilerek devam edilecektir. Kamu kurumu ve kuruluşlarla, sivil toplum örgüleriyle olan ilişkiler geliştirilerek, genişletilecektir. Birliğimizin ve hizmetlerinin tanıtımına yönelik faaliyetlere önümüzdeki dönemde daha fazla ağırlık verilecektir. Norm kadro ve uygulamaları doğrultusunda birliğimizin yeniden yapılandırılması, sağlanarak daha etkin ve verimli bir İç Anadolu Belediyeler Birliğinin oluşacağı değerlendirilmektedir.
VI - İLGİLİ KANUNLARBirliğimizin temel yasası niteliğinde olan 5355 sayılı mahalli idare birlikleri yasası yanında, üye belediyelerimizi ilgilendiren 5393 sayılı Belediye Kanunu ve 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu dışında Belediye hizmetleri ile ilgili kanunlar:
ÜST YÖNETİCİNİN İÇ KONTROL GÜVENCE BEYANI
İÇ KONTROL GÜVENCE BEYANI Üst yönetici olarak yetkim dâhilinde; Bu raporda yer alan bilgilerin güvenilir, tam ve doğru olduğunu beyan ederim. Bu raporda açıklanan faaliyetler için bütçe ile tahsis edilmiş kaynakların, planlanmış amaçlar doğrultusunda ve iyi mali yönetim ilkelerine uygun olarak kullanıldığını ve iç kontrol sisteminin işlemlerin yasallık ve düzenliliğine ilişkin yeterli güvenceyi sağladığını bildiririm. Bu güvence, üst yönetici olarak sahip olduğum bilgi ve değerlendirmeler, iç kontroller, iç denetçi raporları ile Sayıştay raporları gibi bilgim dâhilindeki hususlara dayanmaktadır. Burada raporlanmayan, idarenin menfaatlerine zarar veren herhangi bir husus hakkında bilgim olmadığını beyan ederim.(01.01.2016 ile 31.12.2016 dönemi için.) Ankara, 21 Nisan 2017
Fethi YAŞAR
İç Anadolu Belediyeler Birliği Ve Yenimahalle Belediye Başkanı
MALİ HİZMETLER BİRİM YÖNETİCİSİNİN BEYANI
MALİ HİZMETLER BİRİM YÖNETİCİSİNİN BEYANI Mali hizmetler birim yöneticisi olarak yetkim dâhilinde; Bu idarede, faaliyetlerin mali yönetim ve kontrol mevzuatı ile diğer mevzuata uygun olarak yürütüldüğünü, kamu kaynaklarının etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde kullanılmasını temin etmek üzere iç kontrol süreçlerinin işletildiğini, izlendiğini ve gerekli tedbirlerin alınması için düşünce ve önerilerimin zamanında üst yöneticiye raporlandığını beyan ederim. İdaremizin 2016 yılı Faaliyet Raporunun “III/A- Mali Bilgiler” bölümünde yer alan bilgilerin güvenilir, tam ve doğru olduğunu teyit ederim. (01.01.2016 ile 31.12.2016 dönemi için) Ankara, 21 Nisan 2017
Salim ÇORUK Birlik Müdürü
|